Ads 468x60px

Thursday 17 March 2011

Di Persada Yang Sama



Di Persada Yang Sama
(Karya: Ikmal Johari)

Walau ku dipulau dihina
Ku tetap di persada yang sama
Walau ku ditentang diperkata
Ku masih di tingkat yang sama

Engkau tahu apa
Bertahun tidak bersua
Macam lama sudah bersua
Tetapi prinsipku
Sekecil zarah pun tidak engkau tahu
Masakan engkau tahu
Diri sendiri pun tidak terjaga
Inikan pula perihal aku

Usah engkau dekati ku wahai kawan
Aku tenang damai tanpa kehadiranmu
Kehadiranmu membuat fikiranku terganggu
Biarkan aku dengan hidupku yang aman

Aku kan tetap di persada yang sama
Walau engkau cuba menjatuhkanku
Aku masih tetap berada di tampuk yang sama
Walau engkau masih menghalangku

Biarkan saja diriku di persada ini...

Engkau tidak akan berjaya mematahkannya
Cubalah walau dengan beribu muslihat
Pun tidak akan berhasil jua
Kerna sifatmu yang begitu muslihat


Ikmal Johari
Kuala Lumpur, 17 Mac 2011

0 comments:

Post a Comment